Ens trobem i ens retrobem en els diferents espais de l’escola. Grans i petits juguen junts al jardí, es desplacen d’una estança a l’altra, es reuneixen per escoltar un conte, es preparen per anar al taller, els germans es busquen i es troben...I ho fan amb confiança, amb calma, de manera individual o bé acompanyats.
En qualsevol
proposta que els suggerim els convidem a participar d’una manera amable i
respectuosa. Amb temps, cada infant troba i sent el moment de fer-ho. El fet de
ser parella educativa a partir de les 10:30h, ens permet organitzar-nos en
petit grup i gaudir més d’allò que fem, oferint alhora una atenció més
individualitzada a cada infant.
Tenim clar que
és una etapa molt vivencial on els sentits i les emocions són el mitjà que els
fa créixer i aprendre. Els infants tenen la necessitat d’expressar-se amb tot
el seu cos i els hem de permetre que ho facin, amb llibertat en un entorn
confortable i de benestar, respectant el seu temps. Sense estones llargues asseguts a les cadires, sense realitzar treballs gràfics individuals, ni
fer sessions d'anglès. Confiem que els infants són els protagonistes del seu
aprenentatge. Nosaltres els hi donem els espais, els materials i el temps, ells
decideixen i saben què és el que els hi interessa en cada moment. Cada infant
és únic i diferent, per això afavorim el fet que puguin triar i fer al seu
ritme.